Közszolgálati információ- és iratmenedzsment szakirányú továbbképzési szak

Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése: Közszolgálati információ- és iratmenedzsment szakember

Szakfelelős: Dr. Peres Zsuzsanna, egyetemi docens

A képzési idő: 2 félév

A képzés óraszáma: 130 óra

A felvétel feltétele: Bármely képzési területen legalább alapképzési szakon szerzett oklevél.

A képzés célja: A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik képesek bármely közigazgatási szervezet, közfeladatot ellátó szerv vagy bármely gazdálkodó szervezet:

  • iratkezelésének megszervezésére,
  • iratkezelési folyamatának irányítására és ellenőrzésére az iratok teljes életciklusára vonatkozóan, elektronikus, papíralapú és vegyes iratkezelési környezetben egyaránt,
  • iratkezelési/iktatási rendszerének megtervezésére és üzemeltetésére,
  • iratkezelés-szabályozási környezetének kialakítására és naprakész állapotban tartására, beleértve az iratkezelési szabályzat és az irattári terv elkészítését, karbantartását, valamint a jogszabályi környezet változásainak nyomon követését,
  • vezetői döntéseinek előkészítésére és támogatására az iratkezelést érintő jogi, szervezeti, ügyviteli, biztonsági és erőforrás-gazdálkodási kérdésekben,
  • iratkezelését érintő személyzeti ügyek kezelésére, képzési és továbbképzési programjainak megszervezésére és végrehajtására,
  • közlevéltárakkal való együttműködésének koordinációjára,
  • adatbázisok készítésére, valamint
  • strukturálatlan információjából történő – meghatározott szempontok szerinti – adatkinyerésre.

A képzés célcsoportja: A Közszolgálati információ- és iratmenedzsment szakirányú továbbképzési szakon végzett hallgatók a szakon szerzett korszerű tudás birtokában magasan kvalifikált irattárosként, irodavezetőként és levéltárosként helyezkedhetnek el a közigazgatás különböző szerveinél.

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

  •  jogi, igazgatási, biztonsági, vezetési alapok,
  •  szakszerű és korszerű iratkezelési ismeretek,
  •  közigazgatási és államtörténeti ismeretek,
  •  szervezetfejlesztési és szolgáltatásfejlesztési ismeretek,
  •  információ-, dokumentum- és iratkezelési, továbbá elektronikus iratkezelési ismeretek,
  •  szoftverüzemeltetési ismeretek,
  •  adatbázis-kezelési, adatvédelemi, adatbiztonsági ismeretek,
  •  szakértelem az információszabadság területén,
  •  minősített adatok kezelésének ismerete,
  •  irattárazási ismeretek,
  •  irattárak létrehozásának és üzemeltetésének ismerete,
  •  a papíralapú és az elektronikus iratok hosszú távú megőrzésének ismerete,
  •  irattári állományvédelmi ismeretek,
  •  levéltári ismeretek,
  •  a levéltári kapcsolattartás és együttműködés ismerete.

A képzés során megszerezhető személyes adottságok, készségek:

  • problémafelismerő és problémamegoldó készség,
  • rendszerszerű gondolkodásmód,
  • a szükséges iratkezelési intézkedések megfelelő kialakításának képessége,
  • szervezési készség,
  • együttműködési készség,
  • felelősségtudat.

A képzés módszertana:  A levelező rendszerű képzés olyan elméleti, módszertani, valamint gyakorlati ismeretek átadását célozza, amelyek képessé teszik a hallgatókat a megfelelő iratkezelő rendszer kialakítására és fenntartására.

A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 60 kreditpont

A képzés főbb tárgyai:
Államszervezet és közigazgatás Magyarországon 1945-től napjainkig
A magyar kormányzati rendszer iratkezelése a 20. században
Állományvédelmi és irattári ismeretek
Papíralapú iratok kezelése
Elektronikus iratok kezelése
Irattári nyilvántartások készítése
E-kormányzat, e-igazgatás és az elektronikus iratkezelés
Adatkezelés és adatvédelmi ismeretek
A jelenkor iratkeletkeztető szervei
Iratkezelési szabályzat, irattári terv, és használatuk
Az adatbázis-építés elmélete és gyakorlata
Az iratkezelés gyakorlata

A jelentkezési határidő: 2018. augusztus 1.

A szakirányú továbbképzési szakra történő jelentkezéshez az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:

  1. jelentkezési lap,
  2. beiratkozási nyilatkozat,
  3. az alapfokozatot vagy mesterfokozatot, illetve az egyetemi vagy főiskolai végzettséget igazoló oklevél másolata,
  4. szakmai önéletrajz,
  5. egy darab igazolványkép.

A hallgatói jogviszony létesítésének előfeltétele a büntetlen előélet. Amennyiben a felvett státuszú pályázó a beiratkozásakor ezt három hónapnál nem régebbi bejegyzésmentes hatósági bizonyítvánnyal nem igazolja, az Egyetemre nem iratkozhat be, hallgatói jogviszonyt nem létesíthet.

A képzés tervezett kezdete: 2018. szeptember

A képzési napok tervezett ütemezése: havonta, hétfői, keddi és szerdai napokon

Az önköltség mértéke: 131.000 Ft/félév

A képzés helyszíne:
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Államtudományi és Közigazgatási Kar
Vezető- és Továbbképzési Központ
1118 Budapest, Ménesi út 5.

Kapcsolattartó:

Botka Zsuzsanna
projekt szakmai referens

Kollégiumi épület 102/A iroda
Telefonszám: 06-1-432-9000/20242
E-mail cím: botka.zsuzsanna@uni-nke.hu

Tóth Petra
projekt szakmai referens

Kollégiumi épület 102/A iroda
Telefonszám: 06-1-432-9000/20244
E-mail cím: toth.petra@uni-nke.hu